Ured za društveno korisno učenje Sveučilišta u Zagrebu
Ured za društveno korisno učenje (engl. Service-Learning) osnovan je 7. siječnja 2019. s ciljem pružanja podrške društveno korisnom učenju kao pedagoškom pristupu koji obuhvaća i razvija građanski angažman u visokom obrazovanju te obogaćuje proces usvajanja znanja kroz kritičko promišljanje o složenim uzrocima društvenih problema i međusobnu suradnju na zajedničkom projektu.
Usluge i aktivnosti Ureda:
- organizacija, priprema i provođenje radionica, seminara i treninga koje pokrivaju teme vezane uz implementaciju, unapređenje i evaluaciju društveno korisnog učenja
- koordinacija društveno korisnih aktivnosti, kolegija i programa koje postoje na sastavnicama
- savjetovanje nastavnika vezano uz implementaciju društveno korisnog učenja u postojeće ili nove kolegije
- savjetovanje nastavnika vezano uz unapređenje kvalitete postojećih kolegija i društveno korisnog učenja
- razvijanje instrumenata za evaluaciju društveno korisnog učenja
- informiranje nastavnika o uslugama i aktivnostima Ureda
- informiranje javnosti o društveno korisnom učenju i projektima društveno korisnog učenja ostvarenima na sastavnicama
- provođenje istraživanja na temu društveno korisnog učenja
- priprema i izrada publikacija
- institucionalno umrežavanje
Što je društveno korisno učenje (DKU)?
Društveno korisno učenje (engl. Service-Learning) je nastavna metoda koja studentima omogućava da znanje i vještine stečene na akademskom kolegiju primjenjuju na razvoj projekta kojim se rješava neki društveni problem, s ciljem obogaćivanja procesa usvajanja znanja kroz kritičko promišljanje o složenim uzrocima društvenih problema i međusobnu suradnju na zajedničkom projektu (Mikelić Preradović, 2009)
Koja je korist DKU-a za studente, lokalnu zajednicu, nastavnike, fakultete, sveučilišta?
Kroz programe društveno korisnog učenja, STUDENTI mogu:
- povećati motivaciju i želju za učenjem
- razviti odgovornost, kritički razmišljati, donositi odluke i rješavati probleme
- poboljšati akademsko znanje i uspjeh, uključujući komunikacijske i prezentacijske vještine
- razviti sposobnost timskog i grupnog rada
- stereotipe zamijeniti poštovanjem prema drugima i drukčijima
- komunicirati s odraslim osobama koje imaju različite uloge u društvenoj zajednici
- iskusiti različite izbore buduće karijere, uključujući karijeru u javnoj službi
- steći znanje o svojoj lokalnoj zajednici i resursima koji su dostupni za njih
- usavršiti građansku odgovornost
- početi razvijati cjeloživotnu predanost zajednici i cjeloživotno učenje
Kroz programe društveno korisnog učenja, ZAJEDNICA može:
- povećati resurse za rješavanje problema i zadovoljavanje svojih potreba
- iskoristiti stručnost studenata i akademskog osoblja u određenom području u kojem postoji problem
- usvojiti nova znanja o akademskim programima i akademskim potrebama
- surađivati u planiranju projekata društveno korisnog učenja
- sudjelovati u mentorstvu studenata
- javno obznaniti doprinos mladih ljudi lokalnoj zajednici
Kroz programe društveno korisnog učenja, NASTAVNICI mogu:
- promatrati entuzijazam studenata za učenjem
- poboljšati komunikaciju i razumijevanje među studentima
- povećati relevantnost obrazovanja za studente
- razviti nastavni plan i program kroz suradnju s drugim nastavnicima i partnerima u zajednici
- saznati više o različitim organizacijama u lokalnoj zajednici i kako one pomažu lokalnoj zajednici
- identificirati resurse koji poboljšavaju obrazovne mogućnosti studenata
- spojiti fakultetsku učionicu i lokalnu zajednicu
- dobiti inspiraciju za daljnji akademski rad
- postati mentori drugim nastavnicima
Kroz programe društveno korisnog učenja, FAKULTETI I SVEUČILIŠTA mogu:
- kombinirati akademski razvoj s građanskom i društvenom odgovornošću
- ojačati programe razvoja karijera
- razviti partnerstva u zajednici
- osigurati publicitet kroz nove obrazovne mogućnosti dostupne studentima
- kroz praktičan rad dati studentima osjećaj važnosti onoga što uče
- razviti inkluzivniju akademsku klimu i kulturu
- pozvati studente da postanu aktivni članovi zajednice
- povećati povjerenje u akademski sustav
- poboljšati odnose s javnošću