Dvjestotinjak sudionika, predavanja renomiranih stručnjaka u području računalnih igara, govori predstavnika akademske zajednice i prezentacije niza studentskih radova obilježili su konferenciju Računalne igre 2019 održanu u Varaždinu.
Kao popratni događaj jubilarne 30. konferencije Central European Conference on Information and Intelligent Systems (CECIIS), na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu 4. listopada 2019. održana je stručna konferencija Računalne igre 2019. Cilj ove konferencije bio je pružiti stručnjacima, studentima, nastavnicima i drugim zainteresiranim pojedincima mjesto na kojem mogu prezentirati svoja stručna i razvojna postignuća u području računalnih igara.
Značaj industrije računalnih igara je sve izraženiji, kako na globalnoj razini tako i u okvirima Republike Hrvatske u kojoj se razvojem računalnih igara pojedinci i poduzeća bave već 30-ak godina. Trenutačno se u Hrvatskoj razvojem računalnih igara bavi 60-ak poduzeća koja zapošljavaju 500-tinjak djelatnika i ostvaruju godišnje prihode od preko 400 milijuna kuna. Na globalnoj razini vrijednost industrije računalnih igara je u 2018. iznosila 137,9 milijardi američkih dolara.
S obzirom na navedeno, cilj konferencije Računalne igre 2019 bio je objediniti svijet struke i akademsku zajednicu u svrhu razgovora o zajedničkim projektima, ulozi računalnih igara u obrazovanju i mogućnostima kreiranja studijskih programa u području razvoja računalnih igara.
Računalne igre predstavljaju važno područje, kako u znanstvenom tako i u stručnom smislu, i želja organizatora ove konferencije bila je istražiti na koje je sve načine studentima moguće prenijeti nova i aktualna znanja u području u kojem mogu djelovati kao zaposlenici, budući poslodavci, nastavnici ili znanstvenici. Upravo zbog toga je spomenuta konferencija rezultat združenog napora i truda gotovo svih javnih sveučilišta u Republici Hrvatskoj i najistaknutijih poduzeća koja djeluju u području razvoja računalnih igara.
Uz Fakultet organizacije i informatike kao domaćina i Sveučilište u Zagrebu, suorganizatori konferencije bili su i: Sveučilište u Rijeci, Sveučilište u Splitu, Sveučilište u Osijeku, Sveučilište u Zadru, Sveučilište u Dubrovniku, Sveučilište u Puli, Sveučilište Sjever, VERN', Algebra, Machina, Grad Varaždin, Grad Bjelovar, Grad Daruvar i Sisačko-moslavačka županija.
Ideju i inicijativu za održavanje konferencije Računalne igre 2019 dao je doc. dr. sc. Mario Konecki s Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, posebni savjetnik rektora Sveučilišta u Zagrebu za internetske servise i koordinator Rektorskog zbora Republike Hrvatske za informacijske tehnologije.
Na konferenciji su kao pozvani predavači sudjelovali predstavnici renomiranih poduzeća koja u Hrvatskoj djeluju u području razvoja računalnih igara: Reboot, Nanobit, Exordium Games, Pine Studio, Games Revolted i Gamechuck.
Uz dekanicu Fakulteta organizacije i informatike izv. prof. dr. sc. Ninu Begičević Ređep i zamjenika gradonačelnika Grada Varaždina Zlatana Avara, sudionike konferencije pozdravili su u svojim uvodnim govorima prorektor za inovacije, transfer tehnologije i komunikacije Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Miljenko Šimpraga i pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu i sport Sisačko-moslavačke županije Darjan Vlahov.
U okviru konferencije predstavljeni su i rezultati aktualnih projekata i inicijativa vezanih za obrazovanje u području računalnih igara. Predstavnik Sisačko-moslavačke županije pročelnik Darjan Vlahov predstavio je rezultate rada na projektu izrade četverogodišnjeg srednjoškolskog obrazovnog programa pod nazivom "Tehničar za razvoj videoigara". Spomenuti obrazovni program nastao je na inicijativu Sisačko-moslavačke županije i Razvojne agencije Sisačko-moslavačke županije – SiMoRa, a izrađen je pod vodstvom doc. dr. sc. Koneckog u okviru Laboratorija za dizajn programskih sučelja, internetske servise i videoigre koji djeluje na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, u suradnji sa stručnjacima iz javnog i privatnog sektora. Srednjoškolski obrazovni program "Tehničar za razvoj videoigara" dovršen je početkom 2019. i odobren od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja kao eksperimentalni program 2. svibnja 2019. godine. Spomenuti srednjoškolski obrazovni program provodi se u školskoj godini 2019./2020. u Tehničkoj školi Sisak.
Prodekan za međunarodnu, međufakultetsku i međusveučilišnu suradnju Akademije dramske umjetnosti izv. prof. art. Davor Švaić osvrnuo se na rezultate projekta Edu4Games - Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa za područje dizajna i razvoja videoigara, na kojem se s radom započelo 22. ožujka 2019. Nositelj projekta je Akademija dramske umjetnosti, a partneri na projektu su Akademija likovnih umjetnosti, Arhitektonski fakultet – Studij dizajna, Fakultet elektrotehnike i računarstva i Fakultet organizacije i informatike. Cilj projekta je osigurati studentima mogućnost visokoškolskog obrazovanja u području razvoja videoigara.
Doc. dr. sc. Mario Konecki posebno je pozdravio sve učenike prve generacije koja pohađa srednjoškolski obrazovni program "Tehničar za razvoj videoigara" u Tehničkoj školi Sisak i izrazio im dobrodošlicu na konferenciju.
Na konferenciji je prezentirano više od 25 stručnih radova, a predstavljeno je i 20-ak računalnih igara koje su razvili studenti. Generalni pokrovitelj konferencije Računalne igre 2019 bila je Sisačko-moslavačka županija.
Podršku predavačima i studentima dali su i predstavnici Croteama - svjetski poznatog hrvatskog poduzeća za razvoj videoigara. Na konferenciji je premijerno predstavljeno i nadolazeće događanje Reboot Develop Uni koje će u fokus staviti studente i sveučilišno obrazovanje u području razvoja računalnih igara.
Na mrežnoj adresi konferencije: racunalne-igre.foi.hr/2019 mogu se pronaći sve informacije o konferenciji, kao i zbornik radova konferencije.
Na konferenciji je zaključeno kako će se zajednička inicijativa uvođenja računalnih igara u područje srednjoškolskog i visokog obrazovanja Republike Hrvatske nastaviti i dalje.
- Nadamo se i vjerujemo da će spomenute inicijative donijeti studentima, poslodavcima i cijeloj akademskoj zajednici nove mogućnosti, kako u području obrazovanja tako i u području stručnog djelovanja, zaključio je doc. dr. sc. Konecki.