Vijest
10.10.2019

U Varaždinu održana konferencija Računalne igre 2019

Voditelj konferencije doc. dr. sc. Mario Konecki

Dvjestotinjak sudionika, predavanja renomiranih stručnjaka u području računalnih igara, govori predstavnika akademske zajednice i prezentacije niza studentskih radova obilježili su konferenciju Računalne igre 2019 održanu u Varaždinu.

Kao popratni događaj jubilarne 30. konferencije Central European Conference on Information and Intelligent Systems (CECIIS), na Fakultetu organizacije i informatike u Varaždinu 4. listopada 2019. održana je stručna konferencija Računalne igre 2019. Cilj ove konferencije bio je pružiti stručnjacima, studentima, nastavnicima i drugim zainteresiranim pojedincima mjesto na kojem mogu prezentirati svoja stručna i razvojna postignuća u području računalnih igara.

Značaj industrije računalnih igara je sve izraženiji, kako na globalnoj razini tako i u okvirima Republike Hrvatske u kojoj se razvojem računalnih igara pojedinci i poduzeća bave već 30-ak godina. Trenutačno se u Hrvatskoj razvojem računalnih igara bavi 60-ak poduzeća koja zapošljavaju 500-tinjak djelatnika i ostvaruju godišnje prihode od preko 400 milijuna kuna. Na globalnoj razini vrijednost industrije računalnih igara je u 2018. iznosila 137,9 milijardi američkih dolara.

S obzirom na navedeno, cilj konferencije Računalne igre 2019 bio je objediniti svijet struke i akademsku zajednicu u svrhu razgovora o zajedničkim projektima, ulozi računalnih igara u obrazovanju i mogućnostima kreiranja studijskih programa u području razvoja računalnih igara.

Konferencija Računalne igre 2019

Računalne igre predstavljaju važno područje, kako u znanstvenom tako i u stručnom smislu, i želja organizatora ove konferencije bila je istražiti na koje je sve načine studentima moguće prenijeti nova i aktualna znanja u području u kojem mogu djelovati kao zaposlenici, budući poslodavci, nastavnici ili znanstvenici. Upravo zbog toga je spomenuta konferencija rezultat združenog napora i truda gotovo svih javnih sveučilišta u Republici Hrvatskoj i najistaknutijih poduzeća koja djeluju u području razvoja računalnih igara.

Uz Fakultet organizacije i informatike kao domaćina i Sveučilište u Zagrebu, suorganizatori konferencije bili su i: Sveučilište u Rijeci, Sveučilište u Splitu, Sveučilište u Osijeku, Sveučilište u Zadru, Sveučilište u Dubrovniku, Sveučilište u Puli, Sveučilište Sjever, VERN', Algebra, Machina, Grad Varaždin, Grad Bjelovar, Grad Daruvar i Sisačko-moslavačka županija.

Ideju i inicijativu za održavanje konferencije Računalne igre 2019 dao je doc. dr. sc. Mario Konecki s Fakulteta organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, posebni savjetnik rektora Sveučilišta u Zagrebu za internetske servise i koordinator Rektorskog zbora Republike Hrvatske za informacijske tehnologije.

Na konferenciji su kao pozvani predavači sudjelovali predstavnici renomiranih poduzeća koja u Hrvatskoj djeluju u području razvoja računalnih igara: Reboot, Nanobit, Exordium Games, Pine Studio, Games Revolted i Gamechuck.

Konferencija Računalne igre 2019

Uz dekanicu Fakulteta organizacije i informatike izv. prof. dr. sc. Ninu Begičević Ređep i zamjenika gradonačelnika Grada Varaždina Zlatana Avara, sudionike konferencije pozdravili su u svojim uvodnim govorima prorektor za inovacije, transfer tehnologije i komunikacije Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Miljenko Šimpraga i pročelnik Upravnog odjela za prosvjetu, kulturu i sport Sisačko-moslavačke županije Darjan Vlahov.

U okviru konferencije predstavljeni su i rezultati aktualnih projekata i inicijativa vezanih za obrazovanje u području računalnih igara. Predstavnik Sisačko-moslavačke županije pročelnik Darjan Vlahov predstavio je rezultate rada na projektu izrade četverogodišnjeg srednjoškolskog obrazovnog programa pod nazivom "Tehničar za razvoj videoigara". Spomenuti obrazovni program nastao je na inicijativu Sisačko-moslavačke županije i Razvojne agencije Sisačko-moslavačke županije – SiMoRa, a izrađen je pod vodstvom doc. dr. sc. Koneckog u okviru Laboratorija za dizajn programskih sučelja, internetske servise i videoigre koji djeluje na Fakultetu organizacije i informatike Sveučilišta u Zagrebu, u suradnji sa stručnjacima iz javnog i privatnog sektora. Srednjoškolski obrazovni program "Tehničar za razvoj videoigara" dovršen je početkom 2019. i odobren od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja kao eksperimentalni program 2. svibnja 2019. godine. Spomenuti srednjoškolski obrazovni program provodi se u školskoj godini 2019./2020. u Tehničkoj školi Sisak.

Prodekan za međunarodnu, međufakultetsku i međusveučilišnu suradnju Akademije dramske umjetnosti izv. prof. art. Davor Švaić osvrnuo se na rezultate projekta Edu4Games - Izrada standarda zanimanja i kvalifikacija te novih studijskih programa za područje dizajna i razvoja videoigara, na kojem se s radom započelo 22. ožujka 2019. Nositelj projekta je Akademija dramske umjetnosti, a partneri na projektu su Akademija likovnih umjetnosti, Arhitektonski fakultet – Studij dizajna, Fakultet elektrotehnike i računarstva i Fakultet organizacije i informatike. Cilj projekta je osigurati studentima mogućnost visokoškolskog obrazovanja u području razvoja videoigara.

Konferencija Računalne igre 2019

Doc. dr. sc. Mario Konecki posebno je pozdravio sve učenike prve generacije koja pohađa srednjoškolski obrazovni program "Tehničar za razvoj videoigara" u Tehničkoj školi Sisak i izrazio im dobrodošlicu na konferenciju.

Na konferenciji je prezentirano više od 25 stručnih radova, a predstavljeno je i 20-ak računalnih igara koje su razvili studenti. Generalni pokrovitelj konferencije Računalne igre 2019 bila je Sisačko-moslavačka županija.

Podršku predavačima i studentima dali su i predstavnici Croteama - svjetski poznatog hrvatskog poduzeća za razvoj videoigara. Na konferenciji je premijerno predstavljeno i nadolazeće događanje Reboot Develop Uni koje će u fokus staviti studente i sveučilišno obrazovanje u području razvoja računalnih igara.

Na mrežnoj adresi konferencije: racunalne-igre.foi.hr/2019 mogu se pronaći sve informacije o konferenciji, kao i zbornik radova konferencije.

Na konferenciji je zaključeno kako će se zajednička inicijativa uvođenja računalnih igara u područje srednjoškolskog i visokog obrazovanja Republike Hrvatske nastaviti i dalje.

- Nadamo se i vjerujemo da će spomenute inicijative donijeti studentima, poslodavcima i cijeloj akademskoj zajednici nove mogućnosti, kako u području obrazovanja tako i u području stručnog djelovanja, zaključio je doc. dr. sc. Konecki.

Konferencija Računalne igre 2019

Konferencija Računalne igre 2019

Konferencija Računalne igre 2019

Konferencija Računalne igre 2019

Konferencija Računalne igre 2019

Konferencija Računalne igre 2019



Top