Vijest
04.05.2023

Sveučilište u Zagrebu na Erasmus+ projektu razvoja visokoškolskoga kurikuluma iz područja biotehnologije

Projekt Bridging the Gap Between Biotechnology and Industry: Integrating Design Thinking and Flipped Learning (BIOTE(A)CH), na kojem je jedan od partnera i Sveučilište u Zagrebu, a financiran u okviru programa Erasmus+, Action Type: KA220-HED-Collaborative Partnership in Higher Education, započeo je sa svojom provedbom.

Cilj projekta je razviti visokoškolski kurikulum iz područja biotehnologije koji će studentima omogućiti lakši prijelaz na tržište rada. Kombinirajući principe dizajnerskog promišljanja (engl. design thinking) i obrnutog učenja (engl. flipped learning), studenti će u okviru kurikuluma učiti o najnovijim tehnološkim procesima koji su primarno vezani za okoliš (siva biotehnologija) te prehrambenu (žuta biotehnologija) i agrobiotehnologiju (zelena biotehnologija) prilikom čega će naglasak biti na rješavanju aktualnih izazova u biotehnologiji i prevladavanju ograničenja tradicionalnih tehnoloških pristupa. Na taj način razvijeni kurikulum osigurat će studentima praktične vještine i kompetencije te znanja potrebna za suočavanje s aktualnim izazovima s kojima se susreću siva, žuta i zelena biotehnologija.

Očekivani rezultati projekta mogu se podijeliti u četiri temeljna ishoda. Glavni ishod projekta bit će studenti koji će na temeljima dizajnerskog promišljanja principa pristupiti rješavanju problema na nelinearan i iterativni način te tako zadovoljiti potrebe tržišta rada. Drugi ishod uključuje razvijeni kurikulum (znanjem do prakse kroz dizajnersko promišljanje), vodič za predavače, knjižicu priča o uspjehu i video lekcije. Treći ishod je jačanje mreže suradnji visokoškolskih i istraživačkih institucija te gospodarstva na nacionalnoj i međunarodnoj razini. Konačno, projekt će biti znanstveno utemeljen primjer integriranja dizajnerskog promišljanja i obrnutog učenja u nastavni proces, a suradnici s akademskih ustanova moći će takvu projektnu praksu ugraditi u svoje daljnje istraživačke aktivnosti.

Prvi projektni sastanak održan je na Učiteljskom fakultetu, Çanakkale Onsekiz Mart University, Çanakkale, Turska.

Projekt je započeo 30. prosinca 2022. te traje do 29. prosinca 2024.



Top