Na Sveučilištu u Zagrebu, u zgradi SECEEL, u srijedu 4. rujna 2024. održan je državni stručni skup za ravnatelje osnovnih škola pod nazivom „Inovativni pristupi i stručne kompetencije u promicanju prometne sigurnosti i kulture u osnovnoškolskom obrazovanju“. U punoj velikoj dvorani Rektorata, u zajedničkoj organizaciji Fakulteta prometnih znanosti Sveučilišta u Zagrebu i Agencije za odgoj i obrazovanje, uz potporu Učiteljskoga fakulteta, Hrvatskoga autokluba, Ministarstva znanosti, obrazovanja i mladih te Ministarstva unutarnjih poslova Republike Hrvatske, skupu su prisustvovali brojni ravnatelji škola i ostali zainteresirani sudionici.
Okupljanje je imalo za cilj jačanje svijesti ravnatelja o važnosti pružanja podrške učiteljima i učenicima u ostvarenju ishoda učenja vezanih uz sigurnost prometa i prometnu kulturu te potaknuti kontinuirani profesionalni razvoj učitelja uz podršku ravnatelja škola. Skupu su prisustvovali: potpredsjednik Vlade RH i ministar unutarnjih poslova dr. sc. Davor Božinović, ministar znanosti, obrazovanja i mladih prof. dr. sc. Radovan Fuchs te državna tajnica istoga Ministarstva Zrinka Mužinić Bikić te glavni ravnatelj policije Nikola Milina.
Pozdravnim govorom ovaj iznimno važan stručni skup otvorila je vršiteljica dužnosti ravnatelja Agencije za odgoj i obrazovanje Daria Kurtić, zatim su uslijedili govori dekana Fakulteta prometnih znanosti izv. prof. dr. sc. Marka Šoštarića i rektora Sveučilišta u Zagrebu prof. dr. sc. Stjepana Lakušića.
Gospođa Kurtić je svima zaželjela dobrodošlicu naglasivši važnost suradnje institucija po pitanju sigurnosti u prometu i implementaciju boljega, novoga sustava edukacije u školske kurikulume. Dekan Šoštarić je zahvalio sudionicima što su prepoznali potrebu za održavanjem skupa na ovu temu prije početka nove školske godine, spomenuvši kontinuirani rad brojnih stručnjaka na Fakultetu prometnih znanosti u sklopu Centra izvrsnosti cestovnoga prometa, a s ciljem unaprjeđenja edukacije iz područja prometne sigurnosti. „Svi trebamo djelovati najprije preventivno, a uloga ravnatelja, profesora i učitelja je ključna jer oni integriraju sva ta znanja u svoju nastavnu djelatnost. U tom procesu važan je razvoj inovacija u pristupu i razvoju tehnologija te kvalitetna suradnja s lokalnim vlastima“, zaključio je dekan Šoštarić.
Rektor Lakušić je na početku pozdravio ovu hvalevrijednu inicijativu spomenuvši djecu, nazvavši ih „draguljima“ naše zemlje koja će nam osigurati razvijeno društvo i budućnost kojoj težimo. „Želimo da u svom veselom okruženju djeca budu sigurna na putu do škole i iz škole do doma. Prometna kultura se gradi, promet ne štedi nikoga i upravo zato trebamo educirati od mlade dobi. Sveučilište u Zagrebu pruža znanje, daje prijedloge, radi na unaprjeđenju društva i to su sve razlozi zašto smo podržali ovaj projekt“, rekao je rektor Lakušić. Rektor je podsjetio i na „Tjedan znanosti“, događanje s ciljem edukacije i popularizacije znanosti održano ove godine u istoj zgradi Rektorata, na kojemu je za predškolarce i školarce kao dio programa predstavljena sigurnost i ponašanje u prometu te najavio ponovno održavanje u travnju sljedeće godine.
Ministar Fuchs je ponovio da je ovaj skup od iznimne važnosti i zato ima potporu Ministarstva sa svojim agencijama kako bi nastavili razvijati prometnu kulturu zajedno. Zahvalio je rektoru Lakušiću, odnosno Sveučilištu, što je ustupilo svoje prostore. Podpredsjednik Vlade RH i ministar Božinović započeo je svoj pozdravni govor iznoseći brojku stradalih u prometu ove godine, a to je 166. „Tehnologija je sve naprednija, ali nisu sve pravila, propisi i kazne…, bit je u stvaranju svijesti, kulture i edukacije. Cilj nam je spasiti živote i stvoriti bolje društvo, integrirati ovu temu u nastavne planove sustavno i učinkovito i zato je ona prioritet“, zaključio je ministar Božinović.
Uslijedila su četiri predavanja profesora i stručnjaka o važnosti poučavanja sigurnosti prometna i prometne kulture u osnovnoškolskom obrazovanju, o suvremenim pristupima učenju, zatim konkretnije o prometnim nesrećama u kojima stradavaju djeca te o primjerima dobre prakse u osnovnim školama. Na okruglom stolu raspravljalo se o planovima za daljnje aktivnosti i suradnju institucija i škola.