Vijest
12.05.2020

Sveučilište u Zagrebu kao nositelj i sudionik u projektima strateških partnerstava Erasmus+ natječaja u području visokoga obrazovanja

Na Erasmus+ natječaju 2019. godine u području visokoga obrazovanja Agencija za mobilnost i programe Europske unije sufinancirala je osam projekata strateških partnerstava u ukupnom iznosu od gotovo dva milijuna eura odnosno 14,5 milijuna kuna.

Sastavnice Sveučilišta u Zagrebu uvelike sudjeluju kao nositelji / koordinatori triju inovativnih projekata koja nude konkretna rješenja i usklađeni su s potrebama tržišta rada - INNOSID, HILAR i mathSTEM. Također, nastavnici Prirodoslovno-matematičkoga fakulteta i Farmaceutsko-biokemijskoga fakulteta sudjeluju u dvogodišnjem projektu PROMISE, vrijednom gotovo dva milijuna kuna koji se bavi inovativnim studijskim sadržajima, kreiranjem znanja i vještina u području personalizirane medicine.

Erasmus+ projekti strateških partnerstava u području visokoga obrazovanja ponovno su pokazali kako se predanim zajedničkim radom, posebice i u ovom aktualnom razdoblju pandemije koje nije omelo rad na projektnim ciljevima, može doći do konkretnih odgovora na potrebe u lokalnoj i široj - EU zajednici. Ovi vrijedni projekti poslužit će i kao poticaj za nove ideje u rješavanju raznolikih suvremenih izazova.

„Inovativna rješenja zasnovana na novim tehnologijama za unaprjeđenje društvene uključenosti osoba s invaliditetom" (INNOSID) naziv je projekta utemeljenoga na strateškom partnerstvu šest visokih učilišta iz pet europskih zemalja (Hrvatska, Španjolska, Francuska, Mađarska i Portugal) te jedne nevladine udruge (Hrvatska zajednica za Down sindrom) čiji je cilj uz pomoć inovativne tehnologije poboljšati društvenu uključenost osoba s invaliditetom. Riječ je o trogodišnjem projektu vrijednom više od 300 tisuća eura odnosno više od 2,3 milijuna kuna pod vodstvom Fakulteta elektrotehnike i računarstva Sveučilišta u Zagrebu. Projektni će partneri zajedničkim snagama izraditi besplatne IT alate koji će olakšati komunikaciju, obrazovanje te podizanje društvene svijesti o potrebama i mogućnostima osoba s invaliditetom. Pretpostavke za INNOSID stvarane su tijekom desetogodišnjega djelovanja Kompetencijske mreže ICT-AAC koju čine sastavnice Sveučilišta i Zagrebu, udruge i poduzeća. Zahvaljujući programu Erasmus+ to će djelovanje biti dodatno unaprijeđeno međunarodnom suradnjom i korištenjem novih tehnologija poput proširene te virtualne stvarnosti i 3D printanja. Naime, Svjetska zdravstvena organizacija procjenjuje kako više od milijardu ljudi na svijetu ima potrebu za alatima koji omogućuju bolju pristupačnost.

HILAR je projekt usmjeren proučavanju kulturnog krajolika – pojma koji reprezentira zajedničko djelo prirode i čovjeka te ilustrira razvitak ljudskog društva i naselja kroz povijest. Projekt vrijedan gotovo 1,5 milijuna kuna (196.782 eura) osmislio je Filozofski fakultet Sveučilišta u Zagrebu u suradnji s međunarodnim partnerima iz Italije, Francuske i Cipra. Udruženim snagama partneri uz pomoć programa Erasmus+ žele stvoriti i primijeniti inovativni, virtualni i participativni nastavni program o kulturnoj baštini. Istovremeno, želi se potaknuti snimanje kulturne baštine, proučavanje i upravljanje povijesnim krajolicima. Također, jedan od ciljeva projekta HILAR je promocija aktivnosti koje mogu pomoći ekonomskom, društvenom i kulturnom razvoju lokalne zajednice.

Prehrambeno-biotehnološki fakultet Sveučilišta u Zagrebu okupio je partnere iz Hrvatske, Sjeverne Makedonije i Turske na realizaciji projekta „Teaching mathematics in STEM context for STEM students (mathSTEM)“ ukupne vrijednosti 145.530 eura, odnosno 1,08 milijuna kuna. Iza projekta stoje četiri sveučilišta i jedna udruga, a  namijenjen je STEM studentima odnosno unapređivanju njihovih STEM znanja i vještina iz matematike. Aktivno korištenje kolaborativnoga učenja i IKT metodologije za učenje trebalo bi poboljšati studentske vještine u rješavanju praktičnih problema, što je ujedno i tražena vještina na tržištu rada. Projekt mathSTEM strateško je partnerstvo koje će rezultirati s pet intelektualnih rezultata: 1. Razvoj mathSTEM metodologije poučavanja i smjernica za mathSTEM metodologiju; 2. Otvorene online lekcije iz matematičke metodologije; 3. Razvoj e-platforme za mathSTEM metodu; 4. Izrada ljetnog tečaja; 5. Razvoj tečajeva za mathSTEM metodu. Na taj način partneri žele osigurati dugotrajno pozitivne učinke svog projekta na studentsku populaciju.

PROMISE je dvogodišnji projekt vrijedan gotovo dva milijuna kuna iza kojeg stoji Mediteranski institut za istraživanje života u suradnji s domaćim i stranim partnerima: Sveučilištem u Splitu, Sveučilištem u Zagrebu, Sveučilištem Pompeu Fabra iz Španjolske, Europskom udrugom za personaliziranu medicinu iz Bruxellesa i Tamarom Milošević, stručnjakinjom u području razvoja inovativnih metoda podučavanja. Kako trenutačno nedostaje znanja i vještina u području personalizirane medicine, kroz projekt PROMISE vrhunski međunarodni stručnjaci iz područja molekularne biologije, računarske tehnologije, kliničke biomedicine te razvoja i istraživanja kreirat će inovativni studijski sadržaj. Naime, 4P medicina novo je znanstveno područje koje se smatra ključem za prevenciju nastanka bolesti, ranu dijagnostiku, optimalno liječenje, ali i za praćenje terapijske učinkovitosti. Obuhvaća personaliziranu, prediktivnu, participativnu i preventivnu medicinu kojom se odnos prema zdravlju i bolesti u potpunosti mijenja. Zahvaljujući vrijednom projektu PROMISE studenti će svakako postati konkurentniji na tržištu rada – s pomoću inovativnih alata i metoda pripremit će se za nove zahtjeve koje pred njih postavljaju brzo mjenjajuća medicinska i istraživačka praksa.

Izvor: Agencija za mobilnost i programe EU



Top