Doc. dr. sc. Ankica Đukić sa Zavoda za energetska postrojenja, energetiku i ekologiju na Fakultetu strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Zagrebu osmislila je i napravila prvi hrvatski bicikl na vodik. Znanstvenica je za osnovu svojega bicikla uzela pedelec s pomoćnim motorom na struju Amparo austrijske marke bicikala KTM. Njegovu bateriju zamijenila je izvorom struje zasnovanom na vodiku bez ikakvih zahvata na ostalim komponentama. Elektronika ovoga bicikla i dalje "misli" da je u sprezi s baterijom, a ne potpuno novim izvorom energije. Također, takav koncept ima veći doseg od modela koje napaja klasična baterija i brže se puni.
Da bi bili maksimalno funkcionalni, trebalo bi im omogućiti i redovito punjenje. Punionica vodika koja bi bila dostatna za ovakav jedan bicikl ne bi smjela stajati više od 250.000 kuna. Sustav se aktivira pa, kada bicikl dosegne brzinu od tri kilometra na sat, počne i pogoniti bicikl. Svi bitni parametri vidljivi su na zaslonima koji su uklopljeni u sustav. Cijeli ovako opremljen bicikl teži oko 33 kilograma što je otprilike sedam kilograma više nego kada je u pitanju baterija. Sam bicikl stoji dvije tisuće eura, a cijeli sustav koji je u cijelosti napravljen na Zavodu Fakulteta vrijedan je deset tisuća eura. Nakon kratkoga izlaganja, svi zainteresirani su mogli napraviti probnu vožnju.
"Idemo po redu. Prvi bi korak u razvoju hrvatskoga automobila na vodik bio ovaj bicikl. Sljedeći logičan korak bio bi razvoj motocikla, što će doista i uslijediti. Ako uspijemo s motociklom, napravit ćemo i prvi hrvatski automobil na vodik", kaže dr. Ankica Đukić.
Čestitamo!