Vijest
02.02.2022

Otkrivena nova terapija za akutni infarkt miokarda

Rezultati istraživanja Laboratorija za mineralizirana tkiva (LMT) s Medicinskoga fakulteta Sveučilišta u Zagrebu i Međunarodnoga centra za genetičko inženjerstvo i biotehnologiju (International Centre for Genetic Engineering and Biotechnology - ICGEB) u Trstu o sprečavanju fibroze u modelu akutnoga infarkta miokarda objavljeni su u prestižnom časopisu Nature Communications (IF=14.919) u siječnju 2022. godine (Vukicevic S, Colliva A, Kufner V, Martinelli V, Moimas S, Vodret S, Rumenovic V, Milosevic M, Brkljacic B, Delic-Brkljacic D, Correa R, Giacca M, Maglione M, Bordukalo-Niksic T, Dumic-Cule I, Zacchigna S. Bone morphogenetic protein 1.3 inhibition decreases scar formation and supports cardiomyocyte survival after myocardial infarction. Nature Communications. 2022 Jan 10;13(1):81).

Dobiveni rezultati ovoga opsežnoga programa istraživanja pokazali su terapeutski učinak BMP1.3 antitijela koji se sastoji od prevencije apoptoze kardiomiocita, smanjenoga nakupljanja ožiljkastoga tkiva te očuvane srčane funkcije nakon infarkta miokarda u glodavaca. Akutni infarkt miokarda jedna je od najčešćih bolesti današnjice, a zasada nije ponuđena niti jedna terapijska opcija temeljena na upotrebi antitijela. Polazna točka za istraživanje bilo je otkriće povišene razine BMP1.3 antitijela u krvi pacijenata nakon infarkta miokarda.

Istraživanje je provedeno u okviru Znanstvenoga centra izvrsnosti za reproduktivnu i regenerativnu medicinu pod vodstvom akademika Slobodana Vukičevića te je zajednički provedeno između LMT i ICGEB koji je centar izvrsnosti za molekularnu kardiologiju gdje je glavni istraživač prof. Serena Zacchigna, voditeljica Laboratorija za kardiovaskularnu biologiju.

Urednici časopisa Nature Communications, koji godišnje zaprime 50.000 radova, a objave samo 7,7% (3850 radova), odabrali su ovaj rad kao jedan od 50 najboljih radova tiskanih u protekla 24 mjeseca u području "Translational and Clinical Research.

Članak možete vidjeti OVDJE.